23 lutego 2012

Makaron z łososiem i rukolą w kaparowo - śmietanowym sosie

Pierwszy raz zjadłam ten makaron w pewnej greckiej, poznańskiej restauracji. Dziwne, według mnie to bardziej włoskie jedzenie niż greckie... W każdym razie... To była miłość od pierwszego wejrzenia! W oryginalnym przepisie użyto makaronu tagliatelle ale ja postanowiłam spróbować także ze spaghetti. Przepisu w owej greckiej tawernie oczywiście nie dostałam - byłam jednak tak częstą bywalczynią, że któregoś pięknego popołudnia sama odwzorowałam przepis... Makaron - ku uciesze moich zaproszonych na obiad gości - wyszedł wyśmienity... Dziś sobie o nim przypomniałam i wspomnienia ożyły :) Tak bardzo za nim tęskniłam! I do tego ta chrupiąca rukola i cytrynowy smak... Spróbujcie koniecznie, gorąco polecam!

Składniki:

  • 40 dkg łososia (ja użyłam świeżych filetów z łososia, miałam 4 szt - każdy o szerokości ok 3 cm)
  • słoiczek kaparów w occie
  • słodka śmietana (1 opak. - 250 ml)
  • rukola
  • czosnek (2 ząbki)
  • 1 cebula
  • chili
  • parmezan
  • cytryna
  • ekologiczna oliwa z oliwek
  • 0,5 szkl. wody
  • sól, pieprz, wegeta
  • makaron spaghetti lub tagliatelle






Ugotować makaron. Na patelni rozgrzać oliwę, dodać pokrojoną cebulę, czosnek i chili. Chwilę smażyć i dodać łososia (pokrojonego w małe kawałki). Smażyć 3 min i delikatnie mieszać (tak aby nie uszkodzić delikatnej ryby). Całość zalać śmietaną, dodać pół szklanki wody i dalej gotować aż sos zgęstnieje. Zdjąć z ognia. Dodać 2 łyżki kaparów i doprawić solą, pieprzem, wegetą i sokiem z cytryny do smaku. Umyć rukolę i dodać do sosu (tuż przed podaniem; ja dodałam 1 garść sałaty). Wymieszać i podawać. Całość obficie posypać parmezanem i podawać z kawałkiem cytryny. Smacznego!







6 komentarzy:

  1. ten sos mnie zaintrygował, musi być pyszny.
    pozdrawiam cieplutko,
    szana-banana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Makaron z tym sosem to czysta przyjemność, nie kłamię :) I dołączam Ciebie do grona moich inspiracji :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Absolutna rewelacja!!!! Zrobiłem małą modyfikację i do duszenia zamiast wody dodałem pół szklanki białego wytrawnego pinota, a nie mając spaghetti zastosowałem penne.
    Rodzina mnie wychwalała pod niebiosa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł z tym winem... Następnym razem koniecznie spróbuję! Cieszę się, że wszystkim smakowało... Ja swoich przyjaciół z Poznania też rozkochałam w tym makaronie :) Pozdr

      Usuń
  4. Tylko ta vegeta ?

    OdpowiedzUsuń

Poniżej możecie podzielić się swoją opinią na temat tego przepisu...
Z góry dziękuję za każdy komentarz...