4 lutego 2012

Śniadanie podano!

Lubię robić pasty na śniadanie... Zawsze to lepsze niż nudne kanapki... Najczęściej wybieram znane wszystkim pastę jajeczną i twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem. Zapewne każdy z Was zna te przepisy ale nie zaszkodzi przypomnieć po troszku co i jak...
Wszystkie kombinacje dotyczące past są możliwe i mile widziane... Ja tym razem przygotowałam je w bardzo tradycyjny sposób... Ach... Jakie śniadanie może być przyjemne... A mnie przyciąga wszystko co przyjemne! I zapach kawy o poranku... Smacznego!

Pasta serowa:
Składniki:

  • żółty ser w kawałku (ja miałam ok 20 dkg)
  • 2 jajka
  • majonez (ok 2 łyżek)
  • sól, pieprz
  • cebula (opcjonalnie)
  • szczypiorek (opcjonalnie)
Ser żółty ścieramy na tarce na dużych oczkach, jajka gotujemy na twardo i kroimy w kostkę. Mieszamy, dodajemy majonez, sól i pieprz do smaku. Można dodać także drobno pokrojoną cebulę lub szczypiorek. 


Tradycyjny twarożek ze szczypiorem i rzodkiewką:
Składniki:

  • 1 kostka twarogu (ja użyłam półtłustego)
  • 2 jajka 
  • rzodkiewki
  • szczypior
  • śmietana kwaśna lub jogurt naturalny
  • sól i pieprz

Jajka ugotować na twardo. Do miski wrzucić twaróg, pokrojoną rzodkiewkę, szczypiorek i pokrojone jajko. Dodać śmietanę (tyle żeby się wszystko połączyło). Przyprawić do smaku. Jeść







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poniżej możecie podzielić się swoją opinią na temat tego przepisu...
Z góry dziękuję za każdy komentarz...