16 maja 2013

Łosoś w nori gotowany na parze po azjatycku...

     Przepis ten zdecydowanie należy do czołówki moich ulubionych... Kto raz spróbuje na pewno wróci po te smaki... Sos lekko słony, z nutką wina ryżowego i imbiru pasuje tu idealnie... Do tego delikatnie słone nori i rozpływająca się w ustach ryba... Niebo...
     Bardzo podobny przepis podawałam już wcześniej (tutaj), tym razem lekko go zmodyfikowałam: dla złagodzenia słoności, do sosu dodałam miodu, rybę otuliłam w wodorosty a całość posypałam prażonym sezamem... Proponuję także do gotowania na parze dodać szparagi lub kapustę pekińską - powstanie wtedy bardzo aromatyczna surówka na ciepło (ja tak właśnie podałam to danie na castingu do Masterchefa).
 
Składniki:
  • filet z łososia bez skóry (można wykorzystać także białą rybę)
  • płat wodorostów nori (tych od sushi)
  • prażony sezam
  • świeży imbir
  • pęczek szczypiorku
Sos:
  • 100 ml jasnego sosu sojowego (kikoman)
  • 100 ml chińskiego wina ryżowego (lub sherry)
  • 2 łyżki sosu ostrygowego
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka oleju sezamowego
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka miodu
 
 
 
 
     Przygotowyjemy sos: w osobnej miseczce mieszamy wszystkie składniki i odstawiamy na bok. Imbir obieramy ze skórki i razem ze szczypiorkiem kroimy na cienkie paseczki. Dodajemy do sosu.
     Łososia kroimy na małe prostokąty (takie na 2 kęsy) a wodorosty nori na cienkie paski, którymi owijamy rybę.
     W garnku gotujemy wodę i do naczynia do gotowania na parze (polecam sitko bambusowe) wkładamy talerz z łososiem. Zalewamy sosem z warzymi i gotujemy ok 15 min.
     Rybę wykładamy na talerz, posypujemy sezamem i wylewamy sos. Podajemy z gotowanym lub smażonym ryżem, warzywami z gotowania a także z sake :)
 
 

2 komentarze:

Poniżej możecie podzielić się swoją opinią na temat tego przepisu...
Z góry dziękuję za każdy komentarz...