27 lutego 2012

Pucharki z owocami i śmietankowym kremem

Deser ten wymyśliłam sama... Nie ma w nim nic trudnego, można go modyfikować do woli, podawać w różnych naczyniach i oczarowywać gości pięknym podaniem...

Składniki (dla 3 osób):

  • 6 ciastek digestive (kruche, pełnoziarniste, gotowe ciastka; ja miałam ciastka o smaku imbirowym)
  • 1 łyżka masła
  • 250 ml słodkiej śmietany 30%
  • 2 opakowania serka waniliowego Danio
  • 2 łyżki cukru pudru
  • świeże owoce (wg uznania, ja użyłam mango i borówki)
  • garść musli
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka miodu

Śmietanę ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodać cukier puder. Gdy piana będzie sztywna dodać serki waniliowe i delikatnie wymieszać łyżką. Ciastka włożyć do woreczka foliowego, związać go i uderzać o blat tak, aby ciastka rozbiły się na drobne części. W garnku roztopić masło, dodać ciastka i wymieszać. Owoce pokroić. Na patelnię wrzucić musli, cukier i miód. Poczekać aż się cukier roztopi - powstanie karmel. Zdjąć z ognia. Na dno pucharków wsypujemy ciastka. Przykrywamy je warstwą kremu. Następnie układamy owoce i znów warstwa kremu. Na wierzch znów owoce i musli do dekoracji. Podawać schłodzone. Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poniżej możecie podzielić się swoją opinią na temat tego przepisu...
Z góry dziękuję za każdy komentarz...