17 czerwca 2012

Gulasz jagnięcy z tymiankiem i warzywami





Trzeba lubić jagnięcinę... Nie ma innego wyjścia... Mięso ma specyficzny zapach i smak... Ja lubię... Moje amore trochę mniej... Jego strata... Chociaż zjadł znów wszystko - co specjalnie nie dziwi :)
Nie przygotowywałam nigdy wcześniej baraniny, dlatego tym bardziej, dzisiejsze przedpołudnie stanowiło dla mnie wyzwanie...

No i miałam wielką dziś ochotę na kaszę :) Lubię takie przedpołudnia (a w sumie to nawet był poranek)... Jeszcze w piżamie, z kawą w ręku i radiem w tle... Pichcę... Na później... Bo gulasz to taki pierun, że można go wcześniej przyrządzić... Później tylko dodatki i obiad gotowy... Ja się zajadałam... Smaczności!



Składniki:

  • 30 dkg mięsa jagnięcego (ja miałam udziec jagnięcy)
  • 1 cebula
  • 2 marchewki
  • 3 małe ziemniaki
  • seler naciowy
  • mąka
  • olej
  • 2 łyżeczki sosu pieczeniowego
  • sól, pieprz
  • świeży tymianek (garść)

Mięso kroimy w kostkę, przyprawiamy solą, pieprzem i obtaczamy w mące. Na patelni rozgrzewamy olej, smażymy na rumiano z obu stron. Podsmażone mięso przekładamy do garnka. Na tej samej patelni -smażymy pokrojoną w piórka cebulę (na rumiano) - przekładamy do garnka z mięsem. Garnek zalewamy wodą (tyle, aby zakryło mięso), przykrywamy i gotujemy na małym ogniu ok 30 min. W tym czasie obieramy  i kroimy ziemniaki, seler naciowy i marchewkę. Dodajemy do mięsa i jeszcze dusimy przez ok 1 h. Gdy mięso stanie się miękkie, dodajemy świeży tymianek i sos pieczeniowy. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poniżej możecie podzielić się swoją opinią na temat tego przepisu...
Z góry dziękuję za każdy komentarz...